Wedstrijd
Wat een KvV!
5 FEThrowers werden geselecteerd voor Vlaamse kampioenschappen te Gent. Ieder van hen had zijn persoonlijke doelen om na te jagen. Het beloofde dan ook een interessante eerste echte test van het seizoen te worden. De concurrentie was alvast niet min met 6 mannen die reeds over de 50m hadden geworpen in het discuswerpen. Om hier de finale te halen zou wel eens een worp van 48m+ nodig kunnen zijn. Zelfde verhaal bij de vrouwen met 5 atletes die 50m of meer kunnen. Ook in het kogelstoten, eigenlijk in alle werpnummers, zitten de afstanden en het algemene niveau in de lift. Het werpen in Vlaanderen zit momenteel op een ongezien niveau, wat de wedstrijden heel interessant om volgen maakt. Benieuwd hoe onze toppers het gedaan hebben?
Lees de rest van dit artikel »Mooie resultaten in Ninove
Vandaag trok een kleine delegatie naar Ninove om er een “trainingswedstrijd” met de kogel af te werken. De wekelijkse woensdagtraining werd vervangen door deze wedstrijd waar we de zekerheid kregen van 6 pogingen en onze atleten enkele konden focussen op het kogelstoten want er was geen discuswerpen vandaag. Onze oudere atleten kregen een rustdag met het ook op het Vlaams kampioenschap van morgen. Junior Cédric Broeckaert vormde hierop een uitzondering. Hij doet op het KvV kogel en discus met het senioren gewicht, maar wou vandaag zijn stijgende vorm en verbeterde techniek al eens testen met de 6kg. Het werd een zeer geslaagde test met 5 worpen ruim boven de 16m en met toch nog wat werkpuntjes die een nog mooie marge laten vermoeden.
Lees de rest van dit artikel »BvV cad/sch te Deinze
Na een dag bekeratletiek voor onze pupillen & miniemen in Oordegem, was het vandaag de beurt aan onze cadetten en scholieren. Zij komen uit in de 2de afdeling A en trokken hiervoor naar Deinze. Ook hier strijden de jongens en meisjes samen om zoveel mogelijk punten te verzamelen voor hun club. Of ze net als hun jongere clubgenoten konden uitpakken met een heuse overwinning kan u hieronder lezen.
Lees de rest van dit artikel »Wat een spannende dag!
Dit jaar verwelkomde atletiekclub Waasland (Sint-Niklaas) ons voor de interclub in Ere-afdeling van de VAL. Voor het eerst in de geschiedenis van de Beker van Vlaanderen konden de dames en heren samen strijden voor de titel. Ideaal dus voor het clubgevoel en de sfeer. De dag begon wel met gietende regen. Maar regende het ook PR’s? U leest het hier! Hoe dan ook, de regen hield ons niet tegen om met een mooi gevulde groep te strijden (neen we hebben niemand verwond) voor elk punt. De motivatie zat alvast bij iedereen goed. We wisten dat met een beetje geluk promotie naar de “First League” mogelijk was. We konden immers ook op de versterking rekenen van ACES (Wichelen). U hoort het al, een mooie mix voor een fijne dag.
Lees de rest van dit artikel »MOEV
Tijdens een zonovergoten woensdagnamiddag kwamen 6 FETjes in actie op de Provinciale MOEV-wedstrijd te Oordegem (03/05). Zo’n MOEV wedstrijd blijft toch iets speciaals met hun eigen categorieën (gebaseerd op de graden in het onderwijs) en de daarbij horende gewichten in het kogelstoten. Zo zijn er atleten die met hun gewone gewicht aan de bak mogen en anderen moeten dan weer met een kilo minder… Hieronder een overzicht hoe onze atleten het er hebben vanaf gebracht.
Lees de rest van dit artikel »BK studenten
Op 1 mei stond traditioneel het BK studenten op het programma. Dit jaar was VS de gastheer waardoor onze atleten op eigen piste te Oordegem konden strijden voor de Belgische studententitels. Goed weer, een ervaren organisatieteam, enthousiaste medewerkers, werpstanden met duidelijke afstandsaanduiding, goede sfeer onder de deelnemers,… allemaal ingrediënten voor een leuke namiddag met mooie prestaties. Of deze mooie prestaties er ook kwamen, leest u naar gewoonte hieronder. Met 13 verschillende atleten waren we opnieuw heel goed vertegenwoordigd.
Lees de rest van dit artikel »




