IFAM indoor
Tussen het Kampioenschap van Vlaanderen indoor van vorige week en het Belgisch kampioenschap (23/02) is de IFAM (World Athletics Indoor Bronze Tour) de belangrijkste indoorafspraak in ons land. Vier van onze toppers trokken zaterdag naar de Gentse topsporthal, waar enkele internationale toppers en de beste Belgische kogelstoters present tekenden. Onze 3 seniors, Cédric Broeckaert, Andreas De Lathauwer en Leander Casteels, waren er helemaal klaar voor. Ook tweedejaars junior Robbe Van Hoorde wilde zijn prestatie van vorige week met het seniorengewicht aanzienlijk verbeteren. Met 4 FEThrowers waren we opnieuw sterk vertegenwoordigd!
Lees de rest van dit artikel »Bedankt!
Op vrijdag 31 januari 2025 vond ons 11de spaghettifestijn plaats, voor de vierde keer in zaal Sint-Michaël te Sint-Lievens-Houtem. Het werd opnieuw een zeer geslaagde avond, waar iedereen kon genieten van een heerlijk bord spaghetti, een drankje en een verrukkelijk verwenbord. Langs deze weg willen we iedereen hartelijk bedanken die onze atleten een figuurlijk duwtje in de rug zijn komen geven! Jullie steun is van onschatbare waarde, en we beseffen dat dit niet altijd vanzelfsprekend is. Daarom zijn we des te dankbaarder voor jullie bijdrage.
Lees de rest van dit artikel »Vlaamse titel!
Op zondag 26 januari vond het Kampioenschap van Vlaanderen AC plaats in de Gentse Topsporthal. Onze delegatie werd aangevoerd door Andreas De Lathauwer, die na een gedwongen forfait vorig jaar wegens zware examens opnieuw kon deelnemen. Voor Andreas is er de laatste maanden heel wat veranderd: hij rondde zijn studies af en zette de stap naar het bedrijfsleven. Het was dan ook spannend om te zien hoe hij zijn eerste echte test van het seizoen zou doorstaan, tegen toppers als Kwinten Cools (DCLA) en Alexander Anthonissen (KAPE).
Cédric Broeckaert legde de nadruk op goede studieresultaten, waardoor hij de afgelopen weken wat minder kon trainen. We waren natuurlijk benieuwd hoe hij in deze omstandigheden zou presteren. Voor Leander Casteels, die sinds dit seizoen ook aan het werk is, blijft kogelstoten een leuke bijzaak. Zijn volledige focus ligt op het discuswerpen. Ook trainer Filip Eeckhout had zich bij de beste 10 Vlaamse werpers geklasseerd, maar besloot in extremis om zich af te melden. Hierdoor kreeg eerste reserve Robbe Van Hoorde, nog junior, alsnog de kans om deel te nemen.
Wat een KvV cad/sch!
Vandaag trokken vijf van onze jonge, beloftevolle werpers naar de Topsporthal in Gent. Deze talentvolle atleten behoren tot de beste kogelstoters van Vlaanderen in hun categorie (top 10), wat hen een welverdiend plaatsje opleverde voor het Kampioenschap van Vlaanderen. Voor het eerst hadden we een vertegenwoordiger in elke kogelwedstrijd van dit kampioenschap, een primeur!
Bij de cadetten meisjes verdedigden eerstejaars Esmee Magry en tweedejaars Floor Smet onze eer. Bij de cadetten jongens kwam tweedejaars Keano Miserez in actie. Camille De Clercq (ASVO), eveneens tweedejaars, kon zichzelf een laat verjaardagscadeau schenken door bij de scholieren meisjes voor de derde wedstrijd op rij haar persoonlijk record te verbeteren. Bij de scholieren jongens was er Lowie De Meyer die zijn mooie progressie op training wou bekronen met een sterk resultaat. Benieuwd naar de prestaties van onze FEThrowers? Lees het hieronder!
Belofte van het jaar 2024!
In januari kijken de leden van het Provinciaal Comité Oost-Vlaanderen (PC OVL) en de Oost-Vlaamse atletiekclubs traditiegetrouw terug op het afgelopen atletiekjaar. Na een verkiezing zijn de volgende atleten uitgeroepen tot de besten in hun categorie. Voor 2024 mag Andreas De Lathauwer zich de beste mannelijke belofte noemen! Andreas bevindt zich bovendien in uitstekend gezelschap – oordeel zelf maar!
Lees de rest van dit artikel »PK indoor levert 8 medailles op!
Op zaterdag 12 januari trokken 21 FEThrowers naar de Gentse Topsporthal voor het Provinciaal indoorkampioenschap. Voor het eerst dit prille jaar konden er medailles worden veroverd. Doordat er in het kogelstoten zowel West-Vlaamse als Oost-Vlaamse atleten hun kampioenschap afwerkten zagen we telkens heel wat deelnemers. Om het uurrooster wat te bewaken, werden er ook maar 4 pogingen toegestaan. Ons team bestond uit een diverse groep van jonge en “wat” oudere atleten. In elke categorie, van cadet tot senior, hadden we minstens twee atleten die onze clubkleuren verdedigden. Met veel “goesting” streed iedereen voor wat hij waard was. Onze atleten kwamen dan ook met heel wat knappe resultaten huiswaarts. Zo behaalden we 3x goud, 3x zilver, 2x brons en 7 persoonlijke records! Een volledig overzicht kan u hieronder terugvinden.
Lees de rest van dit artikel »




