4-6-8 op KvV AC
Op zondag 28 januari vond het Kampioenschap van Vlaanderen AC plaats in de Gentse Topsporthal. Onze delegatie werd wat onthoofd omdat Andreas De Lathauwer niet kon deelnemen door een heel zware examen 3-daagse die er zit aan te komen. Niet getreurd, goede studieresultaten primeren en we hebben nog heel wat kwaliteit in ons team. Eerstejaars belofte Cédric Broeckaert was klaar met zijn examens en had er zin in. De vraag bij hem was, hoe heeft hij de voorbije weken verteerd met minder trainingsarbeid. Het zou snel duidelijk worden… Bij Leander Casteels, ook reeds gedaan met z’n examens, was de vraag eerder hoe zijn borstspier zou reageren op de eerste echte belasting na enkele weken heel voorzichtig te moeten zijn door een blessure. En ook trainer Filip Eeckhout was bij de beste 10 Vlaamse werpers geraakt, dankzij zijn mooie prestatie op het PK. Voor hem moest er niets 😉 maar strijden tegen die jongere mannen geeft hem meestal wel dat extra tikkeltje motivatie.
Lees de rest van dit artikel »315x dankjewel!
Op vrijdag 26 januari vond ons 10de spaghettifestijn plaats, voor de derde maal in zaal Sint Michaël te Sint-Lievens-Houtem. Het werd opnieuw een zeer geslaagde avond waar iedereen kon genieten van een lekker bord spaghetti, een drankje en een heerlijk verwenbord. Langs deze weg willen we iedereen hartelijk danken die onze atleten een figuurlijk duwtje in de rug is komen geven! Jullie steun is van goudwaarde en we beseffen dat dit niet altijd evident is. We zijn dan ook enorm dankbaar met de gekregen steun.
Lees de rest van dit artikel »Beste belofte 2023
Traditioneel blikken de leden van het PC OVL (Provinciaal Comité Oost-Vlaanderen) en de Oost-Vlaamse atletiekclubs in januari even terug op het voorbije atletiekjaar. Na een verkiezing werden onderstaande Oost-Vlaamse atleten uitgeroepen tot beste in hun categorie. Voor het jaar 2023 werd Andreas De Lathauwer verkozen tot beste mannelijke belofte! Andreas was alvast in mooi gezelschap, oordeelt u zelf maar!
Lees de rest van dit artikel »KvV cad/sch
Twee jonge beloftevolle werpers trokken vandaag (21/01) naar de Topsporthal in Gent voor hun allereerste Kampioenschap van Vlaanderen. Tweedejaars cadet Lowie De Meyer stond als 4de op de inschrijvingslijst en dat creëerde natuurlijk wat verwachtingen. Na het “mislukte” Provinciale kampioenschap wou hij iets rechtzetten. Dé vraag was, kon hij zijn zenuwen deze keer onder controle houden en deze omzetten in positieve energie. Wie Lowie op training bezig ziet, weet dat hier alles mogelijk was. Voor tweedejaars scholier Lukas Lanckman was het kunnen deelnemen, reeds een overwinning op zich. Zijn inzet en motivatie werken aanstekelijk en de dik verdiende selectie voor dit kampioenschap deed hem dan ook enorm veel deugd. Met een 9de plaats op de inschrijvingslijst ging hij voor een top 8, finaleplaats. Benieuwd hoe beide FEThrowers het er vanaf brachten?
Lees de rest van dit artikel »VS indoor = PR festival
De VS indoor is een week na het PK de jaarlijkse afspraak in Gent voor een dagje atletiek met sterk bezette wedstrijden. Het is tevens ook, voor de meeste atleten, één van de laatste kansen om in Gent nog eens in actie te kunnen komen deze winter. De volgende weekends staan er immers verschillende kampioenschappen op de agenda en daar mogen bij de kampnummers enkel de 10 beste atleten deelnemen. Daarbij kwam ook nog dat alle VS-atleten voor het eerst aantraden met hun gloednieuwe clubtruitjes. Reden genoeg dus voor heel wat atleten om vandaag deel te nemen, zo ook vanuit ons team. Liefst 15 FEThrowers kwamen vandaag in actie. Hieronder lijsten we dan ook graag alle kogelprestaties eens op.
Lees de rest van dit artikel »PK indoor
Op zaterdag 6 januari trokken 15 FEThrowers naar de Gentse Topsporthal voor de eerste wedstrijd van 2024. Het was niet zomaar een wedstrijd dat op de planning stond, want met het Provinciaal kampioenschap konden immers de eerste medailles worden veroverd. Doordat er in het kogelstoten zowel West-Vlaamse als Oost-Vlaamse atleten hun kampioenschap afwerkten zagen we telkens heel wat deelnemers. Om het uurrooster wat te bewaken, werden er ook maar 4 pogingen toegestaan. Ons team bestond uit een diverse groep van jonge en “wat” oudere atleten. In elke categorie, van cadet tot senior, hadden we minstens één atleet die onze clubkleuren verdedigde. Met veel “goesting” streed iedereen voor wat hij waard was. Onze atleten kwamen dan ook met heel wat knappe resultaten huiswaarts. Zo behaalden we 3x goud, 1x zilver, 3x brons en 5 persoonlijke records! Een volledig overzicht kan u hieronder terugvinden.
Lees de rest van dit artikel »




