2024

Geplaatst op Geupdate op

De FEThrowers wensen u een sportief, gezond en gelukkig 2024. We duimen voor een jaar vol vreugde en fijne (sportieve) momenten. Dat alle dromen mogen uitkomen en u onbezorgd kan blijven genieten van de dingen die u graag heeft of doet! Langs deze weg ook een dankwoordje aan alle atleten voor hun inzet en prachtige prestaties het voorbije jaar, keep up the good work in 2024!
Dank ook voor het trouw volgen van onze website, in 2024 blijven we verder werken op de ingeslagen weg. Zoals steeds zullen al onze avonturen kunnen gevolgd worden via deze website, onze Facebook- & Instagrampagina. De statistieken tonen alvast aan dat u ons graag een bezoekje bracht het afgelopen jaar.

Lees de rest van dit artikel »

Leerzame wedstrijd

Geplaatst op Geupdate op

Vandaag stond de meeting van STAX in Gent op de planning. Er trokken 4 FETjes naartoe, cadet Lowie De Meyer, scholieren Loes De Meyer en Yenthe Vereecken en junior Inge Eeckhout. Het werd de allerlaatste wedstrijd van 2023. Ondanks dat we vandaag wat op onze honger bleven zitten qua prestaties, kijken we al vol “goesting” uit naar het PK van volgende week zaterdag. Uit moeizame wedstrijden, zoals vandaag, kan je best veel leren als atleet en trainer. Werk aan de winkel dus, maar dat is voor volgend jaar 😉 !

Lees de rest van dit artikel »

Inzet loont altijd!

Geplaatst op Geupdate op

Ook tijdens de 2de Kerstmeeting van RCG kwamen er opnieuw enkele FETjes voor het eerst in actie dit seizoen. Tweedejaars scholier Lukas Lanckman stond te popelen om zijn gemaakte progressie eens te tonen tijdens een wedstrijd. Eerstejaars juniore Inge Eeckhout moest dan weer voor het eerst aan de bak met de 4kg kogel. En tot slot was er het wederoptreden van meerkampster Hanne Maudens, die na enkele maanden van bezinnen en herbronnen de “goesting” voor meerkamp heeft teruggevonden. 3 redenen dus om deze wedstrijdnamiddag in de Gentse Topsporthal met extra aandacht te volgen.

Lees de rest van dit artikel »

Mooie prestaties in Gent!

Geplaatst op Geupdate op

De vakantie is begonnen en daar zijn onze cadetten en scholieren terug van weggeweest. Na een stevige examenperiode trokken ze vandaag (23/12) naar Gent voor de Eindejaarsmeeting van VITA. 3 cadetten jongens, 2 scholieren meisjes en een “good old” seniore gaven er het beste van zichzelf. Zoals gewoonlijk kan u een kort overzicht van de geleverde prestaties nalezen in dit artikeltje.

Lees de rest van dit artikel »

We weten waaraan werken

Geplaatst op Geupdate op

Met de indoormeeting van EA te Gent op 16 december begint het indoorseizoen stilaan op gang te komen. Deze meeting luidt een erg drukke eindejaar periode in met tal van indoorwedstrijden. Voor ons team kwamen vandaag meerkampster Floor Smet, Robbe Van Hoorde en Lien Rubbrecht in actie. Voor eerstejaars cadette Floor was het, na MOEV, reeds de 2de keer dat ze deze winter aan het kogelstoten deelnam. Voor eerstejaars Robbe werd het een eerste test met de 6kg juniorenkogel. Ook bij seniore Lien waren er wat verwachtingen. Door een buitenlands avontuur in februari, werkt ze een kort maar intens indoorseizoen af. Benieuwd hoe ze het er van af brachten?

Lees de rest van dit artikel »

Reservoir dogs ;-)

Geplaatst op Geupdate op

De Belgische atletiektop verzamelde op zaterdag 2 december in Mechelen voor de uitreiking van de Allianz Gouden Spike 2023, ook onze jongens waren, in stijl, van de partij! Piekfijn uitgedost trokken onze jongens richting Mechelen waar Andreas De Lathauwer kans maakte om de ‘Rising Star’ bij de mannen te worden. Andreas strandde op een 2de plaats maar heeft hopelijk nog enkele sterke belofte jaren voor zich. Clément Labar, een Waalse steeple-specialist, hield dus 2 werpers achter zich in de eindstand van deze stemming, want de derde plaats ging naar speerwerper Ides Verhulst. Bij de vrouwen volgde Cynthia Bolingo, Nafi Thiam op. Bij de mannen mocht Bashir Abdi voor de vierde maal de gouden trofee in ontvangst nemen. De trofee van Rising Star bij de vrouwen ging naar sprintster Delphine Nkansa.

Lees de rest van dit artikel »