BvV

BvV masters

Geplaatst op Geupdate op

Op zondag 2 juni trokken de VS masters naar Lebbeke voor hun Beker van Vlaanderen (interclub) in de hoogste afdeling. Zowel bij de mannen als vrouwen stond er kogel en discus op het programma. Bij de mannen werden beide nummers ingevuld door Filip Eeckhout (M45), met broer Frederik (M35) als volwaardige back-up, een luxeprobleem dus… Bij de vrouwen verliep de zoektocht naar werptalent iets moeizamer. Uiteindelijk werden Sylvie Desmet (discus) en Sofie Schollaert (kogel) bereid gevonden om voor de broodnodige puntjes te zorgen en zo de club een handje te helpen.

Lees de rest van dit artikel »

BvV AC

Geplaatst op Geupdate op

Tijdens het interclubweekend treden alle Belgische clubs tegen elkaar in competitie. VS trok op zondag 12 mei naar Sint-Niklaas waar het in de Ere-afdeling van de VAL streed voor het behoud tegen ACW, AVT, LEBB, ACME, FLAC, STAX, EA, AVLO, RCG, LOOI en AZW. In zomerse omstandigheden namen enkele FEThrowers het kogelstoten en discuswerpen voor hun rekening.

Lees de rest van dit artikel »

BvV masters

Geplaatst op Geupdate op

Na de zondagochtend training trok trainer Filip samen met z’n vrouw Dorien richting Betekom (ROBA) om er te strijden voor kostbare puntjes in eerste landelijke van de beker van Vlaanderen voor masters. Elk punt is belangrijk tijdens een BvV en dat zou deze namiddag niet anders blijken. Filip mocht de spits afbijten in het kogelstoten waar hij met 14m17 de overwinning en de daar bijhorende 13 punten binnenhaalde voor VS. In het discuswerpen kwam hij maar traag op dreef tot hij in de 5de beurt net geen 42m gooide. Het gaf hem de drive om er nog eens vol voor te gaan in de laatste beurt. Met resultaat want hij realiseerde voor het eerst in 9 jaar nog eens een worp van boven de 42m50. Met 42m93 en een 2de plaats (11 punten) was hij dan ook zeer tevreden.

Lees de rest van dit artikel »

Wat een spannende dag!

Geplaatst op Geupdate op

Dit jaar verwelkomde atletiekclub Waasland (Sint-Niklaas) ons voor de interclub in Ere-afdeling van de VAL. Voor het eerst in de geschiedenis van de Beker van Vlaanderen konden de dames en heren samen strijden voor de titel. Ideaal dus voor het clubgevoel en de sfeer. De dag begon wel met gietende regen. Maar regende het ook PR’s? U leest het hier! Hoe dan ook, de regen hield ons niet tegen om met een mooi gevulde groep te strijden (neen we hebben niemand verwond) voor elk punt. De motivatie zat alvast bij iedereen goed. We wisten dat met een beetje geluk promotie naar de “First League” mogelijk was. We konden immers ook op de versterking rekenen van ACES (Wichelen). U hoort het al, een mooie mix voor een fijne dag.

Lees de rest van dit artikel »

BvV masters te Lokeren

Geplaatst op Geupdate op

De ”fluo groene VS-armada”  kwam een voorlaatste keer in actie dit seizoen voor de beker van Vlaanderen bij de masters. Een voorlaatste keer? Ja, want onze jeugd mag in september nog aan de finale deelnemen. Plaats van het gebeuren was deze keer Lokeren, een plaats waar menig werper zich thuis voelt. VS komt reeds enkele jaren in de hoogste afdeling uit en deed het opnieuw meer dan voortreffelijk met een toch wat gehavende ploeg. De Vlierzeelse “armada” was niet onoverwinnelijk maar kon zich, met een knappe 8ste plaats, handhaven in de hoogste afdeling. Een dikke proficiat aan alle atleten, trainers en supporters die er mee voor gezorgd hebben dat we een leuke atletieknamiddag hebben mogen beleven. Hieronder kan u een overzicht vinden van de kogel- en discusprestaties.

Lees de rest van dit artikel »

1e Landelijke

Geplaatst op Geupdate op

Vandaag was de dag dat enkele FEThrowers het tegen elkaar konden opnemen tijdens de Beker van Vlaanderen te Sint-Niklaas. Trainingsmaatje Arnaud De Cremer, die aangesloten is bij KASV Oudenaarde, moest het immers in het kogelstoten tegen Andreas De Lathauwer en in het discuswerpen tegen Leander Casteels opnemen. Met een prachtig weertje kwamen onze boys in actie.

Lees de rest van dit artikel »