Wedstrijd
Moeskroen – Stekene – Oordegem
Druk dagje atletiek vandaag met dag 1 van het Belgisch kampioenschap cadetten en scholieren te Moeskroen, een werpersmeeting te Stekene en een jeugdmeeeting te Oordegem. We beginnen ons overzicht in Moeskroen waar de meisjes het kogelstoten en discuswerpen dienden af te werken. Morgen, op dag 2, mogen onze jongens er het beste van zichzelf geven.
Werperkesdag
Met het speer- en kogelevent te Tessenderlo en de Athletics classic meeting in Deinze op 7 september werd het een drukke atletiekzaterdag voor onze werpers. Zo trokken er 10 FEThrowers naar Tessenderlo en 2 naar Deinze. Op beide locaties zagen we knappe resultaten en enkele persoonlijke records sneuvelen. Langs deze weg willen we organisatoren van het speer- en kogelevent Aznag Zacarya & Yves Sneyers feliciteren met hun schitterende organisatie. Wij hebben er alvast van genoten.
Filip op de Memorial Van Damme
Vandaag (05/09) begon de AG Memorial Van Damme met het kogelstoten. Trainer Filip was geselecteerd om deel te nemen aan het voorprogramma samen met zes andere Belgische topatleten. Met een aantal supporters trokken we naar De Brouckèreplein in Brussel. Het weer zat gelukkig mee, we konden in een nazomer zonnetje genieten van de wedstrijd.
Follow us on instagram!
Vanaf nu zullen wedstrijden, resultaten, verhalen, leuke foto’s en nog véél meer van de FEThrowers niet alleen te volgen zijn op onze site, maar ook via Instagram! De pagina zal door werpster Phebe Vanderstraeten en meerkampster Nina Denolf up to date gehouden worden.
Volgen van de pagina kan via onderstaande link: https://www.instagram.com/fethrowers/
BK AC
Dag 2 van het Belgisch kampioenschap alle categorieën staat traditioneel in het teken van de finales en de kampnummers. Voor juniore Annelien Beelaert was het haar tweede AC-kampioenschap in het Koning Boudewijnstadion. Anouska Hellebuyck (DEIN) daarentegen is reeds een echte routinier op dit kampioenschap. Beiden deden het, elk op hun niveau, voortreffelijk.
Memorial Van Damme

Op donderdag 5 september vindt de IAAF Diamond League Finale kogelstoten mannen plaats op het De Brouckère Plein in Brussel. Ongetwijfeld een indrukwekkende locatie om het kogelstoten volop in de kijker te zetten. Trainer en atleet Filip Eeckhout werd hiervoor uitgenodigd en zal deelnemen in het voorprogramma kogelstoten. Een mooie beloning voor zijn prestaties van de afgelopen jaren. Proficiat Filip!