BK cad/sch dag 2
Op dag 2 van de Belgische kampioenschappen voor cadetten en scholieren te Moeskroen kwam Arnaud De Cremer (ASVO) in actie in het kogelstoten. Arnaud komt op vrijdag reeds enkele weken meetrainen met de FEThrowers. We vermelden dan ook graag z’n knappe 2de plaats in het kogelstoten met 14m33. De afstand was misschien wat onder z’n mogelijkheden maar uiteindelijk telt op een kampioenschap de plaats… na de middag nam hij ook nog deel aan het hoogspringen waar hij 6de werd met 1m70.
16m10!

Op 9 september 2017 werd er in Moeskroen, op dag 1 van de Belgische kampioenschappen voor cadetten en scholieren, een stukje atletiekgeschiedenis geschreven door Myrthe Van der Borght. In haar 2de beurt stootte ze haar 3kg zware kogel 16m10 ver, goed voor de Belgische titel en een nieuw Belgisch record. Dat is 21cm beter dat het vorige Belgische record van Veerle Blondeel die in 1991 tot 15m89 kwam.
PK hamer en gewicht

Zaterdag 26 augustus trok master Filip Eeckhout naar Sint Niklaas om er deel te nemen aan de kampenmeeting dat ook doorging als een open PK hamerslingeren en gewichtwerpen. Het werden niet meteen zijn beste wedstrijden want zowel bij hamer als gewicht kon hij letterlijk z’n draai niet vinden. De resultaten bleven dan ook een stuk onder zijn mogelijkheden. Toch volstond 37m93 bij hamer en 11m59 met het gewicht voor zijn 40ste en 41ste Provinciale titel.
Op naar de 40m!

Dinsdagavond stond in Oordegem de Topsport Lebbeke Sprintmeeting op het programma. Ook de FEThrowers waren op de afspraak en lieten enkele mooie prestaties opmeten. De strafste VS-prestatie kwam er van Myrthe Van der Borght in het discuswerpen, al was de prestatie van hoogspringtrainer Timothy Hubert ook niet onaardig!
Druk meerkampweekend!
Met het BK meekamp in Deinze (DEIN) en op zaterdag ook nog het BK werpvijfkamp voor masters in Obourg (MOHA), werd het dus een druk weekend. In onderstaand verslagje kan je nalezen hoe onze atleten het er vanaf hebben gebracht. Beginnen doen we met onze masters.
Suc6vol KvV cad/sch te Brugge

Naar jaarlijkse traditie staat op 15 augustus het Kampioenschap van Vlaanderen voor cadetten en scholieren op de kalender. Dit jaar trokken we naar Brugge waar ons een prima organisatie wachtte. In de voormiddag waren de weergoden onze atleten niet goed gezind met enkele stevige regenbuien en onweders. Het werd voor VS een kampioenschap met veel “6-en”… Zo kwamen 6 clubgenoten aan de start in 9 wedstrijden en behaalden ze vijf 6de-plaatsten maar ook 6/2 medailles 😉 .