Paasstage 2022

Geplaatst op Geupdate op

Zaterdag 2 april vertrekken 14 FEThrowers en enkele ouders/begeleiders op Paasstage naar Rimini (ITA). Het is, na 2 geannuleerde stages, al de 5de keer dat we daar onze stage afwerken. Wie de avonturen van trainer Filip en atleten Loes De Meyer, Inge Eeckhout, Silke De Lathauwer, Emma De Landsheere, Cédric BroeckaertAndreas De Lathauwer, Sarah EeckhoutArnaud De CremerLevi DenolfPhebe Vanderstraeten, Leander Casteels, Hanne Maudens & Sam De Meyer wil volgen, kan hieronder dagelijks een verslagje vinden. Verder is er ook nog een link naar ons fotoalbum waarin je al onze trainingen en avonturen zal kunnen herbeleven. Op zaterdag 9 april, na een weekje goed trainen, komen we terug.

Fotoalbum Paasstage 2022 Rimini (ITA)

Dag 1 – 02/04: Heenreis Lede – Rimini
Eindelijk na 3 jaar konden we nog eens op stage vertrekken! De meisjes vertrokken vroeg in de ochtend richting de luchthaven van Charleroi. Na een vlucht, een shuttle-vlucht en een treinrit kwamen ze aan in Hotel Aquamarina.
De jongens daarentegen vertrokken al om 2 uur ’s nachts met het (party)busje richting Igea Marina. File en sneeuw zorgden voor wat vertraging, maar dankzij chauffeur Filip kwam iedereen veilig aan in het hotel.
Eens iedereen gesetteld was in zijn hotelkamer, trokken we er samen nog even op uit om een frisse neus te halen op het strand. Daarna konden we genieten van onze eerste lekkere maaltijd. Na het gezellige avondmaal trok iedereen met kleine oogjes richting zijn bedje.
Oogjes toe, snavels dicht & tot morgen 😴😴😴

Dagverslag, u gebracht door kamer 11 : Phebe & Sarah.

Dag 2 – 03/04: Techniek kogel en strandtraining
Vandaag ging de 2e dag van onze trainingsstage van start. We begonnen deze dag met een stevig ontbijtje en een paar lekkere croissantjes. Na het ontbijt trokken we met z’n allen naar de atletiekpiste. Jammer genoeg startten we de kogeltraining met een stevige regenbui. Gelukkig klaarde het na de middag op en kwam het zonnetje tevoorschijn.
Na een lekkere middagmaaltijd ging een pittige conditie training op het strand van start. Hierna mochten de atleten zich even uitleven op het strand terwijl de koersliefhebbers naar de Ronde Van Vlaanderen keken. Sommigen waagden zich zelfs al aan een duikje in de zee.

Als afsluiter van deze mooie dag keken we allemaal gezellig samen naar “De Mol”. En dan was het tijd om in ons bedje te kruipen. We zijn morgen terug met nog een verslagje! Slaapwel 🙂

Dagverslag, u gebracht door kamer 7 : Silke & Emma.

Dag 3 – 04/04: Techniek discus & kracht
Na de kou en de regen die we gisteren doorstonden, werden we beloond met warme zonnestralen die in de vroege morgen onze kamers binnenkwamen. Reeds goedgezind trokken we naar de eetzaal voor een “steuvig” ontbijt die ons van energie moest voorzien tijdens de enge discus/speerwerp “sesh” in de voormiddag. Er werden enkele knallertjes opgemeten die een mooi zomerseizoen beloven. Toen de training op z’n einde liep haalde trainer Filip zijn drone boven voor enkele “heurlijke” sfeerbeelden te maken. Deze kan je terugvinden via deze link. Op de terugweg werd ons reisbusje voor het eerst deze stage terug omgevormd tot partybusje toen we met z’n allen luidkeels meezongen met “Vlaemsche” klassiekers.
Terug in het hotel wachtte een lekker warm bufFETje ons op. Een uur platte rust hierna was welgekomen. Toen de boys klaar waren met “bulken” (2023 wordt Arnaud zijn jaar), trokken we naar een krachtzaal in de buurt. Onze “muscles” bleken te intimiderend voor onze Italiaanse vrienden, waardoor onze groep slechts in verschillende, kleinere groepen de krachtzaal mocht betreden. Toch hebben we een “steuvige” training kunnen afwerken. Als modelatleten, die we zijn, trokken we hierna al onze moed bijeen om onze spieren te verzorgen door een ijsbad te nemen in de zee. Getekend, Cho patat de boys.

Dagverslag, u gebracht door kamer 8 & 14 : Andreas, Cédric, Levi, Arnaud & Leander.

Dag 4 – 05/04: Medicinebal- en snelheidstraining & techniek kogel
Sommige kwamen met stijve spieren uit hun bed om aan hun 4de dag te beginnen. We begonnen die dag met een stevig ontbijtje. Daarna trokken we met de ‘partybus’ naar de piste, waar we ladder snelheid en explosieve medecine bal oefeningen deden.
’s Middags aten we in het hotel een heerlijke lunch en daarna keerden we terug voor onze kogel training. Na de training trakteerde trainer Filip ons op een lekker ijsje. Als alle ijsjes op waren maakten we een korte maar krachtige wandeling in het zonnetje. Achter deze prachtige wandeling gingen sommige atleten naar de zee voor een verfrissende duik.
Na het avond eten bekeken we samen foto’s van deze toffe dag en we konden allemaal eens goed lachen. Dormi bene 😉 .

Dagverslag, u gebracht door kamer 10 : Loes & Inge.

Dag 5 – 06/04: Techniek discus & uitstap
De FEThrowers trokken vandaag slechts eenmaal hun sportschoenen aan om te gaan discuswerpen en chance want er werden enkele knallertjes afgeleverd! Verder werd deze dag strategisch gekozen als relatieve rustdag, omdat de vele trainingen en voor sommigen ook de korte nachten anders hun tol zouden eisen. De namiddag was dus volledig voorzien als vrije tijd. Deze werd ingevuld met een bezoekje aan de stadstaat San Marino, een stad die geschiedenis uitstraalt en waar je bovendien een prachtig uitzicht hebt op de omgeving. Enkele atleten maakten van deze culturele uitstap gebruik om een souvenir uit te zoeken in een van de vele winkeltjes.

Dagverslag, u gebracht door kamer 8 : Levi, Cédric & Andreas.

Dag 6 – 07/04: Horden- en sprongtraining & techniek discus
Na een verkwikkende avondlijke strandwandeling verscheen iedereen monter aan het ontbijt. In de voormiddag stonden er horden- en lenigheidsoefeningen op het programma. De intensieve trainingen van de afgelopen dagen beginnen al wat door te wegen, maar na een motivatie speech van trainer Filip was hier niets meer van te merken! De hordentraining in de voormiddag werd zelfs op een kunstige, synchrone manier afgewerkt (zoals o.a. te zien op dit filmpje en nog enkele andere in ons fotoalbum).
Nadien werden de trappen van de Italiaanse tribune door onze Belgische beenspieren zwaar op de proef gesteld. Om de voormiddag waardig af te sluiten werden de buik- en rompspieren door tal van oefeningen nog eens aangesproken. Arnaud bewees in de slotfase van de laatste oefening dat de luchtafweer van onze Belgische defensie nog altijd top is door met 1 welgemikte krachtbal de drone van trainer Filip neer te halen.
Over de middag werden de spieren opnieuw wat losser gemaakt door een verfrissende duik in het zwembad van het hotel. Dit was nodig want, zoals de traditie het wil, worden er op het einde van de stage testjes gedaan om te kijken hoe ver onze atleten staan in de voorbereiding van het komende outdoor seizoen. Ondanks de afgelopen intense trainingsdagen werden er enkele mooie worpen opgemeten. Bij de laatste worpen met volledige draai konden we echter vaststellen dat het beste er voor deze dag van af was 😉. In onderstaande tabel kan je terugvinden hoe onze atleten het er van af hebben gebracht:

NaamStandAchterAfrikaansDraai
52m45 (PR)
52m21
48m19 (2kg)

Vandaag kunnen we opnieuw terugkijken op een leuke, afwisselende trainingsdag onder een stralende zon! De avond sloten we af met een verrassings- bedankings- / verjaardagsfeestje voor trainer Filip. Dankzij hem krijgen zijn atleten de kans om zich via de trainingsstage optimaal voor te bereiden op het komende seizoen. Uit naam van alle atleten en entourage willen we via deze weg hem nog eens enorm bedanken voor zijn onbaatzuchtige inzet en onvermoeibare motivatie om zijn atleten naar een hoger niveau te tillen. Vanwege iedereen een dikke merci!!
Het was ook de laatste avond van de trainingsstage die we allemaal samen konden doorbrengen, dit omdat een deel van de atleten morgen al met het vliegtuig huiswaarts trekt. De week vloog voorbij: er werd veel getraind, gelachen, gezongen en onnozel gedaan. Kortom het was een fantastische en onvergetelijke ervaring !

Dagverslag, u gebracht door kamer 16 : Sam & Annelies.

Dag 7 – 08/04: Techniek kogel & kracht
De aller laatste dag: Na een lekker ontbijtje was het tijd om de meisjes uit te zwaaien. Terwijl de trein vertrok maakten de “BIG boy’s” zich klaar voor een “steuvige” dag. Als eerst stonden er testjes van kogel op het programma. Ondanks een zware trainingsweek werden hier toch nog enkele “bangers” opgemeten.

Om terug op krachten te komen werd er ’s middags opnieuw een “heurlijk” bordje onder onze neus geschoven. Met volle magen trokken we nog voor een laatste keer naar de power, om een “enge” training af te werken. Om de stage helemaal af te sluiten trokken de “BIG boy’s” nog een laatste keer richting het zeetje om tussen de oestertjes te zwemmen. We konden nog een laatste keer genieten van het zwembad vooraleer het tijd was voor het avondmaal. De koks werden bedankt voor hun heerlijke eten en inzet. Om de avond mooi af te sluiten werd er nog gezellig iets gedronken in de bar voor we huiswaarts keerden. Een mooier einde van de stage kon er niet zijn. “Big boys” over and out 😉 .

NaamAWVWStandA. / T.Afrik.Draai / Glij
Levi (7,26kg)11m7211m088m478m96/9m82 (PR)
Loes (3kg)11m6910m489m459m7110m3610m60 (PR)
Arnaud (7,26kg)15m7814m1112m2513m09/13m58 (PR)
Leander (7,26kg)15m9014m1712m9513m2313m4513m44
Cédric (6kg)16m0714m4612m9513m2314m1115m01
Andreas (6kg)16m7016m2215m1416m0017m4218m58

Ook de meisjes (Silke) schreven een kort verslagje: Na een kort nachtje ging voor sommigen de laatste dag van deze “heurlijke” stage in. We schoven nog eens aan voor het allerlaatste ontbijt en daarbij konden de croissantjes niet ontbreken. Na het ontbijt maakten de meisjes zich klaar om te vertrekken naar het station onder begeleiding van hun 2 bodyguards, vanwaar de trein richting Bologna vertrok. Voor sommigen was het een moeilijk afscheid “We waren hier graag nog wat langer gebleven”. Het was een lange reis maar toen de middag aanbrak konden we toch nog even genieten van KFC en ons laatste ijsje in Italië. Hierna gingen we rustig met z’n allen naar de luchthaven waar ons vliegtuigje ons al stond op te wachten. Toen we afstapten op de luchthaven van Charleroi kwam de frisse wind ons al tegemoet. Hopelijk brengen de jongens morgen het goede weer van Italië mee naar België!

Dag 8 – 09/04: Terugreis Rimini – Lede
De nacht van vrijdag op zaterdag vertrekken we rond 1u30 huiswaarts. Ons vermoedelijk aankomstuur te Lede zal rond 16u liggen. Daar geven we onze bus nog snel een “buswash” alvorens hem terug in te leveren.

Fotoalbum Paasstage 2019 Rimini (ITA)

2 gedachten over “Paasstage 2022

denolfsport zei:
    8 april 2022 om 07:30

Leuk om via het dagboek al jullie avonturen te kunnen lezen. Geniet er nog van! Bedankt Filip en alle begeleiders 😉

fethrowers Gereageerd:
      9 april 2022 om 19:41

Met heel veel plezier gedaan! Al die sportvreugde in combo met knappe prestaties, dat is pas genieten als trainer.