Wedstrijd
Bommetje in Dour!
De laatste indoorwedstrijd voor één van onze atleten dateerde reeds van begin maart 2020. Net voor de wereldwijde coronapandemie ook in Vlaanderen uitbrak mocht Cédric Broeckaert in Gent deelnemen aan een scholiereninterland. Bijna 2 jaar later, op zaterdag 18 december, trok hij samen met Andreas De Lathauwer naar Dour voor een eerste indoorwedstrijd als junior. De verwachtingen bij beide atleten waren best wel hoog…
Lees de rest van dit artikel »De laatste stoot!
Het doek is gevallen over het zomerseizoen van 2021. Voor het 2de jaar op rij werd het geen normaal atletiekseizoen. Gelukkig konden in het 2de deel van het seizoen wel alle wedstrijden doorgaan, zo ook de “Werpersmeeting van de laatste kans” te Sint-Niklaas. Vorig jaar moest deze meeting, in extremis, geannuleerd worden door de exponentiele stijging van de coronacijfers op dat moment… pijnlijk vast te stellen dat we opnieuw zover zijn 😦 . Na het PK, 2 weken gelden, gingen de meeste atleten enkele weken in relatieve rust. Bij een paar atleten was de honger echter nog niet gestild, zij wouden doorgaan tot vandaag. Er werd dus een compromis gesloten met extra rust en slechts één korte techniektraining. Die trainingen beloofden alvast nog veel goeds. Benieuwd of de verwachtingen werden ingelost, u leest het hieronder.
Lees de rest van dit artikel »Mooie prestaties in Eeklo
Op zaterdag 16 oktober trokken cadetten Silke De Lathauwer, Inge Eeckhout en Loes De Meyer naar Eeklo voor een namiddagje werpplezier en dit onder een heerlijk herfstzonnetje. Dit vrolijke trio presteerde op niveau en kwam met enkele mooie prestaties huiswaarts. De “werpmeeting van de laatste kans” in Sint-Niklaas, volgende week, wordt hun laatste optreden dit outdoorseizoen. Ook onze jongens zetten daar een punt achter het seizoen, dat wordt dus nog een interessante wedstrijd om te volgen.
Lees de rest van dit artikel »Wat een 2de dag!
Waar dag 1 van de Provinciale kampioenschappen al een groot succes was, werd dag 2 te Ninove zowaar een nog groter succes. Onze mannelijke werpers kwamen met maar liefst 8 medailles huiswaarts. Naast een kruiwagen aan medailles deden ze er ook nog enkele persoonlijke records en een fantastisch clubrecord bij. Lees er hieronder alles over…
Lees de rest van dit artikel »Een geslaagde eerste dag!
Tijdens dag 1 van de Provinciale kampioenschappen te Gentbrugge, op 9 oktober, stonden de kogel- en discuswedstrijden voor onze meisjes/dames op het programma. 7 werpende VS-ers vertegenwoordigden onze club in bijna elke categorie, enkel bij de juniores hadden we vandaag geen afvaardiging. Onze dames deden het alvast schitterend en kwamen met maar liefst 7x eremetaal huiswaarts!
Lees de rest van dit artikel »Seizoen afsluiten in stijl!
Op zaterdagavond 2 oktober, na het PK/BK werpvijfkamp, stond er nog een lekkere BBQ gepland. Met een natje en een droogje hebben we het seizoen afgesloten in stijl (en dat natje mag je letterlijk en figuurlijk nemen). Desondanks de regen en rukwinden was het een zeer geslaagde avond met bijna alle FETjes bij elkaar. Eigenlijk is het nog niet helemaal einde seizoen, want op 9 en 10 oktober vertrekken we nog met een grote delegatie FEThrowers naar de provinciaalse kampioenschappen.
Lees de rest van dit artikel »




